Ανεπιθύμητα Email - Spamming

Υποβλήθηκε από admin . Ημερομηνία: Τρί, 26/07/2016

Το φαινόμενο του spamming

Τα μηνύματα spam είναι ηλεκτρονικά μηνύματα (e-mail), τα οποία έχουν συνήθως εμπορικό περιεχόμενο και αποστέλλονται μαζικά σε παραλήπτες, ενώ δεν τα έχουν ζητήσει.

Οι διευθύνσεις στις οποίες αποστέλλονται τέτοια μηνύματα, συλλέγονται με τη βοήθεια ειδικών προγραμμάτων από σελίδες του Διαδικτύου και σπανιότερα από αφελείς κινήσεις ή λάθη του χρήστη, όπως λ.χ. το να δώσει κανείς την ηλεκτρονική του διεύθυνση σε κάποιο site στο Internet, χωρίς να ελέγξει την πολιτική του σε θέματα διαχείρισης προσωπικών δεδομένων. Συχνά, οι προσπάθειες του παραλήπτη να απαλλαγεί με διαμαρτυρίες προς τον αποστολέα έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

Το φαινόμενο αποστολής ανεπιθύμητων ηλεκτρονικών μηνυμάτων (spam emails), εμπορικού ή διαφημιστικού συνήθως περιεχομένου, καθημερινά επιδεινώνεται, με τους παραλήπτες τέτοιων μηνυμάτων να λαμβάνουν ολοένα και αυξανόμενο αριθμό. Το spam δεν είναι παρά το ηλεκτρονικό ανάλογο των διαφημιστικών φυλλαδίων που φτάνουν στις ταχυδρομικές μας θυρίδες χωρίς τη θέλησή μας, μόνο που η ηλεκτρονική διακίνηση διαφημιστικών είναι πολύ ευκολότερη και μαζικότερη.

Σύμφωνα με στατιστικές, το 87% των email που διακινούνται καθημερινά μεταξύ των χρηστών ανήκει στην κατηγορία του spam.

Τρέχουσα κατάσταση στο Παράρτημα Χανίων του ΤΕΙ Κρήτης

Στον Email Server του παραρτήματος λειτουργεί το κατάλληλο software  για την ανίχνευση μηνυμάτων spam. 
Το συγκεκριμένο λογισμικό είναι σε θέση να ανιχνεύει μηνύματα spam. Όταν ανιχνεύσει ένα spam email, μαρκάρει το θέμα με την ένδειξη ***SPAM*** και το μετακινεί στο φάκελο "Junk" στο mailbox του παραλήπτη. 
Έτσι οι χρήστες μέσω webmail έχουν πρόσβαση στα ανεπιθύμητα μηνύματα που έχουν λάβει με δυνατότητα ελέγχου και αναζήτησης μηνύματων καθώς και αλλαγής της κατάστασης του. Συγκεκριμένα υπάρχει δυνατότητα ένα μήνυμα στο φάκελο "Junk", αφού επιλεγεί να μαρκαριστεί ως μη ανεπιθύμητο πατώντας την επιλογή "Not Junk". Έτσι μεταφέρεται αυτόματα στο φάκελο "Inbox".
Τα  ανεπιθύμητα μηνύματα διαγράφονται από το φάκελο "Junk" αυτόματα μετά από 30 ημέρες

Επίσης παρέχεται σε κάθε χρήστη είναι η δυνατότητα ορισμού White List (λίστα email των οποίων επιθυμεί τη λήψη μηνυμάτων) και Black List (λίστα email των οποίων επιθυμεί τη μη παραλαβή μηνυμάτων). Η ρύθμιση αυτή μπορεί να γίνει από το περιβάλλον webmail στην επιλογή:

  • Preferences - Mail - Junk Mail Options

Ετικέτες